New Publication on Social Work Education in Finland

9.2.2018

Sosnet has published a book on social work education in Finland in English. The publication ”Social Work Education in Finland: Courses for Competency” sets out to answer the following

questions: What is social work education in Finland like, what are the competency goals which

the courses for the social work major pursue and what is the nature of the knowledge and skills that

students receive in the process of becoming qualified social workers?

The aim of this publication is to bring visibility to the competency produced by the social work education

offered in Finland and to provide insights that might serve to guide the future course of

and strengthen university-level education in the field. These are worthy goals in light of the current changes

buffeting the higher education sector and society at large.

Publication: Lähteinen, Sanna & Raitakari, Suvi & Hänninen, Kaija & Kaittila, Anniina & Kekoni, Taru & Krok, Suvi & Skaffari, Pia 2017: Social Work Education in Finland: Courses for Competency. SOSNET julkaisuja 8. Valtakunnallinen sosiaalityön yliopistoverkosto Sosnet. Rovaniemi.

Link to the electronic version of the publication:

http://www.sosnet.fi/loader.aspx?id=a10e5eeb-3e9f-47dc-9cae-6576b58a4a6e

Lue myös

14.11.2025

Sosiaalityön tutkimuksen päivät 2026 Kuopiossa 12-13.2.

Tervetuloa Sosiaalityön tutkimuksen päiville Kuopioon 12-13.2.2025. Teemana on ”Yhdessä paremmin”. Linkki tapahtumaan tässä. Abstraktihaku 15.11.-15.12.2025 Jätä abstrakti TÄSTÄ Ilmoittautuminen 15.11.2025-31.1.2026 Ilmoittaudu…

7.11.2025

Sosnetin yhteistyöopintojen tarjonta kevät 2026

Turun yliopiston opintojaksoille ilmoittautumisissa Itä-Suomen ja Lapin yliopistoista oli teknisiä ongelmia. Ongelma on nyt ratkaistu, ja Sosnet maisterivaiheen…

4.11.2025

Sosnet-verkoston väitöskirjatutkijoiden webinaari “Akateemiset pettymykset ja niistä selviäminen” 20.11.25

Ilmoittautumislinkki tässä! Tervetuloa Sosnet-verkoston väitöskirjatutkijoiden webinaariin 20.11 klo 9.15-12  Webinaarin aiheena ovat tänä vuonna akateemiset pettymykset ja niistä…